SLU Universitetsdjursjukhuset (UDS)

Ambulatoriska kliniken

I Uppsala veterinärdistrikt, som omfattar Uppsala och Knivsta kommuner, sköts djursjukvården av lantbrukets djur och hästar av Universitetsdjursjukhusets ambulatoriska klinik. Vi har såväl tidsbokning för fall som inte är brådskande som jour dygnet runt för akuta ärenden.

corona. illustration.

Djursjukvård i Coronatider

Just nu måste vi alla hjälpas åt för att begränsa smittspridningen av covid-19.  Det är otroligt viktigt att vi undviker en situation där många av våra medarbetare blir sjuka samtidigt!

Ring oss om du har sjukdomssymptom så får vi diskutera om besöket ska bokas om eller om ärendet är akut. Är situationen akut eller om det rör ett djurskyddsärende så har vi skyddsrutiner att följa. Det är dock av största vikt att vi har situationen klar för oss innan vi kommer på plats.

Tel: 018-67 29 90

Betande får. foto

Ingen jourtaxa för får

Ambulatoriska kliniken tar inget jourtillägg för ärenden som rör får mellan kl. 06.00-23.00. Är du fårägare och behöver hjälp med exempelvis tackor som inte kan lamma, tackor som får kalciumbrist före lamningen och andra akuta ärenden når du oss dygnet runt på tel. 018-67 29 90 och du betalar inte mer än vanlig dagtaxa.
Inspektion av hästmun. foto

Vi är erfarna hästveterinärer

Exempel på vanliga ärenden är: Sårskador, kolik, besiktningar, munhålundersökningar, tandvård, vaccinationer, dräktighetsundersökningar och hältor

Du når oss på telefon 018-67 29 90.

Telefontid alla vardagar kl. 8.00-9.00. Akutfall dygnet runt, telefonsvarare hänvisar till jourhavande veterinär.

Publicerad: 20 mars 2020 - Sidansvarig: li.hedenstrom@slu.se