Kontaktinformation
- Smådjursavdelningen, smadjur@slu.se, 018-67 26 80
- Hästavdelningen, hast@slu.se, 018-67 29 50
Här kan du läsa om de olika betalningsalternativ som vi erbjuder.
Du betalar för ditt besök hos oss innan djuret lämnar sjukhuset. Vi tar inte emot kontanter, men kan erbjuda kortbetalning eller faktura/delbetalning via Svea Bank.
Är ditt djur oförsäkrat kan vi begära förskottsbetalning innan vi går vidare med undersökningar och behandlingar.
Om ditt djur är inlagt hos oss får du gärna fråga din veterinär dagligen om vad kostnaderna är uppe i.
Direktreglering kan erbjudas dagtid på vardagar. Detta innebär att du vid djurets hemgång betalar din fasta självrisk, din rörliga självrisk på kostnader upp till försäkringstak, samt hela kostnaden på eventuellt belopp som överstiger försäkringstaket. Försäkringen omfattar inte alltid de undersökningar, behandlingar med mera som utförs. Villkoren varierar, du hittar mer information i ditt försäkringsbrev. Observera att försäkringsbolaget kan komma att ändra beloppet de ersätter och då justeras detta i efterhand med ytterligare krav eller återbetalning.
Glöm inte att ta med ditt försäkringsnummer om du vill att vi ska direktreglera med försäkringsbolaget. Tänk på att kontrollera med ditt försäkringsbolag vilka tider som direktreglering är möjligt. Du bör även kontakta ditt försäkringsbolag och kontrollera att de ersätter den typ av skada/sjukdom ditt djur behandlas för. Du ansvarar själv för eventuell kontakt med försäkringsbolaget fram till direktregleringen vid djurets hemgång.
Vi tar ut en administrativ avgift för direktreglering. Denna avgift ersätts inte av försäkringsbolaget, och debiteras vid varje tillfälle en direktreglering görs, även i de fall försäkringsbolaget väljer att inte betala ut ersättning, eller du väljer at inte invänta försäkringsbolagets svar utan betalar hela kostnaden själv.
Vi har möjlighet att erbjuda faktura eller delbetalning via Svea Bank.
Vår reception hjälper dig att ansöka om faktura eller delbetalning. Vid delbetalning väljer du själv i vilken takt du vill betala. Därefter skickas en kreditansökan till Svea Bank. Svaret kommer till receptionen inom några minuter. Avtalet skickas till din mobiltelefon så att du kan läsa igenom överenskommelsen, och därefter signera med mobilt bank-ID.
För att vi ska kunna hjälpa dig att ansöka om kredit hos Svea Bank behöver du vara över 18 år och ha tillgång till mobilt bank-ID. Om du inte uppfyller detta krävs förskottsbetalning eller kortbetalning på plats på kliniken.
Om Svea Bank inte godkänner krediten kan du använda dig av en medsökande. Kanske har du en partner, förälder, vän eller annan person som är villig att söka kredit tillsammans med dig? Även denna person måste vara över 18 år och signera med mobilt bank-ID.
Om du inte kan få en kredit godkänd hos Svea Bank krävs förskottsbetalning eller kortbetalning på plats på kliniken.