Djursjukhusdirektören blir avtackad

Publicerad: 23 maj 2019
Henrik Ericsson avtackas. Foto.

Idag tackade vi av vår mycket uppskattade djursjukhusdirektör Henrik Ericsson. Henrik ska efter mer än fem år på positionen gå vidare till nya utmaningar på SVA. Han firades av med en gedigen tårt- och kakbuffé då vi alla vet hur mycket han uppskattar godsaker. Det blev presenter, tal och varma lyckönskningar från fler håll i organisationen.

Ledningsgruppen på UDS uttryckte sin största tacksamhet över förmånen att få ha Henrik som sin chef och ledare. Han beskrivs som ett ankare med en stor förmåga att agera klokt, lugnt och långsiktigt oavsett hur vindarna blåser.

Henrik själv skriver så här i sitt sista brev till alla medarbetare:

"Jag har trivts fantastiskt bra på UDS och att få vara mitt i verksamheten bland alla ni som arbetar här, våra djurägare och våra studenter. Det är en mycket stimulerande miljö att arbeta i. Jag har varit priviligierad som haft förmånen att ha denna tjänst i drygt fem år, och jag kommer att sakna djursjukhuset en hel del, men framför allt alla ni som jobbar här."

Han fortsätter:

"Det mest påtagliga som hänt under min tid är flytten till vårt nya djursjukhus som skedde 2014. Vi har numera ett enastående fint djursjukhus, där alla ni som jobbar här tillsammans tillhandahåller både djursjukvård och undervisning i toppklass! Det märks i såväl djurägarundersökningar som kursvärderingar."

Alla vi på UDS önskar Henrik stort lycka till med den nya tjänsten som avdelningschef på SVA. Givetvis är du varmt välkommen att fortsätta titta förbi UDS och leta efter kakor eller bara prata en stund.

Rekryteringen av en ny djursjukhusdirektör är i gång och vi kommer att publicera nyheten om vem det blir så snart allt är klart. Som prognosen ser ut nu kommer förmodligen inte tjänsten att tillsättas förrän senare under hösten. Tills vidare är Maj-Britt Johansson tillförordnad djursjukhusdirektör.