SLU-nyhet

Eva Molin ny chef för klinisk kemiska laboratoriet på Universitetsdjursjukhuset vid SLU

Publicerad: 26 april 2018

Eva Molin har anställts som chef för klinisk kemiska laboratoriet på Universitetsdjursjukhuset vid SLU.

Eva kommer senast från SciLifeLab där hon arbetat som vice verksamhetschef med ansvar för personal, budget och verksamhetsutveckling. Eva började sin nya tjänst i april.

-          Jag är mycket glad för att Eva har åtagit sig uppdraget att vara chef för klinisk kemiska laboratoriet. Evas bakgrund gör henne mycket lämpad för uppgiften att leda arbetet framåt på laboratoriet. Jag ser mycket fram emot att få arbeta tillsammans med Eva.

Eva har disputerat i patobiologi, inriktning mikrobiologi, vid SLU och är även utbildad gymnasielärare. Därefter har hon bland annat arbetat som forskare vid SVA och UU samt som gymnasielärare.

-          Att arbeta med labbverksamhet och veterinärmedicin igen känns jätteroligt! Jag tycker om och har flerårig erfarenhet av att arbeta med människor och att skapa bäst möjliga förutsättningar för både individ och grupp. Jag ser att mina erfarenheter från forsknings- och pedagogiskt arbete tillsammans med erfarenheterna från SciLifeLab ger mig goda möjligheter att bidra till utvecklingen av klinisk kemiska laboratoriet och UDS i sin helhet, kommenterar Eva Molin.

Tf Universitetsdjursjukhusdirektör

Marianne Grauers