SLU-nyhet

Cykellopp begränsar framkomligheten

Publicerad: 10 maj 2017

Fredag och lördag 11-12 maj kl. 11:00-17:30 är Dag Hammarskiölds väg norr om Ultuna avstängd för biltrafik. Besökare till UDS ombeds därför att välja annan väg.

11-12 maj går Skandisloppet, världens äldsta cykeltävling, av stapeln i Uppsala. Trafiken kommer därmed tidvis att stängas av på vissa gator, bland annat på Dag Hammarskjölds väg mellan Ulleråker och Ultuna.

Om du kommer på Kungsängsleden kör du rakt fram istället för att svänga vänster in mot Ultuna. Kungsängsleden övergår där i Vårdsätravägen. Från Vårdsätravägen kan du ta vänster in på Slädvägen och därefter vänster in på Hugo Alfvéns väg, så har du Universitetsdjursjukhuset på din vänstra sida direkt efter rondellen.

Om du kommer söderifrån kan du välja väg 255 och köra över Flottsundsbron så att du kommer in på Dag Hammarskiölds väg söder om Ultuna. Då påverkas du inte heller av avspärrningarna.

SLU Universitetsdjursjukhuset
Smådjurskliniken
Besöksadress: Ultunaallén 5A, 756 51 Uppsala
Leveransadress: Box 7040 750 07 Uppsala
Tel: 018-67 26 80
Epost: smadjur@uds.slu.se

Hästkliniken

Telefonnummer: 018-67 29 50

E-post: hastkliniken@slu.se

Öppettider: Alla dagar, dygnet runt.