Hoppa till huvudinnehåll

SLU Future One Health

SLU Future One Health. Djurens hälsa och livskvalitet, hälsomässig betydelse av djur och natur.

Det finns 8 sidor som är taggade med SLU Future One Health:

Boxerdonation

Boxerklubben donerar en miljon kronor till SLU för forskning kring cancer hos boxer men också andra hundraser. – Vi är mycket glada för att ta emot en så stor donation. Gåvan kommer att göra verklig

Forskning för djurens skull 2019

I en nypublicerad rapport presenteras delar av den forskning om katter, hundar och hästar som genomfördes vid Sveriges lantbruksuniversitets (SLU) under 2019. Djurhälsa och djurvälfärd är centrala

NordCAW seminar 2020 Antibiotikaresistens, djurvälfärd och hållbarhet

NordCAW-webseminarium om antibiotikaresistens, djurvälfärd och hållbarhet josefina.zidar@slu.se NordCAW bjuder in dig till ett seminarium om djurvälfärd och dess koppling till användningen av

Respiratoriskt coronavirus hos hundar i Sverige

Ett coronavirus som orsakar luftvägsproblem hos hundar har för första gången påvisats bland svenska hundar. Viruset, som är ett av flera smittämnen som kan orsaka så kallad kennelhosta, kom troligen

Forskning för djurens skull

Rapporten som du hittar nedan är ett axplock av de resultat som kom ut av Sveriges lantbruksuniversitets (SLU) forskning om katter, hundar och hästar under förra året. Djurhälsa och djurvälfärd är

HNS-broschyr